Výběrové řízení na obsazení služebního místa 11212 odborný rada oddělení personálního ředitelství v České inspekci životního prostředí


 

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ

na služební místo

11212 odborný rada oddělení personálního ředitelství

České inspekce životního prostředí

Č.j.: ČIŽP/RDT/2023/3474

V Praze dne 22. srpna 2023

1. Údaje o služebním místě

Ředitel České inspekce životního prostředí jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1

písm. f) ve spojení s § 14 odst. 4 zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších

předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo

11212 odborný rada v České inspekci životního prostředí v oddělení personálním

ředitelství České inspekce životního prostředí, se služebním působištěm v Praze.

Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby

63 - Organizační věci státní služby a správa služebních vztahů státních zaměstnanců
18 - Pracovněprávní vztahy


Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

  • Podílí se na zpracování analýzy stavu personálního obsazení organizace a koncepce

rozvoje České inspekce životního prostředí v personální oblasti;

  • vypracovává pracovněprávní úkony/dokumenty v souladu s právními normami a interními

právními předpisy;

  • provozuje personální systém OKbase a provádí v něm zavádění, změny a kontrolu údajů;
  • vede personální evidence zaměstnanců v pracovním, služebním poměru, DPČ, DPP;
  • metodicky řídí personální práci v oblasti nástupů, změn a výstupů;
  • zpracovává a aktualizuje pracovněprávní dokumentaci při vzniku, změnách a ukončení

pracovního/služebního poměru;

  • připravuje a kompletuje pracovněprávní a zaměstnaneckou dokumentaci (vede osobní

složky zaměstnanců);

  • zabezpečuje poskytování jednotlivých složek platu skupinám nebo jednotlivým

zaměstnancům podle právních předpisů;

  • podílí se na přípravě a zpracování charakteristik míst a za tím účelem provádí analýzu

funkčního místa;

  • zabezpečuje poradenskou činnost pro vedoucí zaměstnance v oblasti zpracování

charakteristik míst a správnosti zařazování zaměstnanců do platových tříd podle katalogu

prací;

  • poskytuje právní poradenství v oblasti pracovně právních a služebních vztahů.
  • zajišťuje a kontroluje dodržování pracovněprávních předpisů a předpisů z oblasti

zaměstnanosti, sociálního zabezpečení apod.;

  • zabezpečuje vydání zaměstnaneckých průkazů a vede jejich evidenci;



  • podle pokynu vedoucího zaměstnance plní další úkoly, které nejsou uvedeny v popisu

charakteristiky služebního místa, ale odpovídají sjednanému druhu práce a platovému

zařazení;

  • plnění úkolů souvisejících s výše uvedeným obsahem náplně činnosti přikázaných
představenými.

2. Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 12 platové třídy.

2.1 Platový tarif

Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 27 650 Kč do 40 740 Kč.

Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího
zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních
zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2 Osobní příplatek

Rozpětí od 2 037 Kč do 6 111 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování
dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.

Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho

znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního

hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky

odpovídající 50 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je

zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu, a u tzv. vynikajících,

všeobecně uznávaných odborníků do částky odpovídající 100 %.

2.3 Odměny

Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo

který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního

zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo

významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu,

jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou

odměnu.

3. Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.

Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 16. říjen 2023.

Délka stanové týdenní služební doby je 40 hodin.

Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra
https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-
text.aspx.



4. Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti1 o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo

žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 14. září 2023, tj.

v této lhůtě: 

doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb

na adresu služebního úřadu Česká inspekce životního prostředí, Na Břehu 267/1a,

190 00 Praha 9, 

podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese, 

podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem

na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@cizp.cz nebo 

podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu

zr5efbb.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být

označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo 11212 odborný

rada oddělení personálního ředitelství České inspekce životního prostředí (K46)“.


V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu,
na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu
datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.

Z výběrového řízení bude vyřazena žádost, která bude doručena po stanovené lhůtě.

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní

službě může zúčastnit žadatel, který:

a) je státním občanem České republiky2, občanem jiného členského státu Evropské unie

nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském

prostoru3 [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě],

b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě],

c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě]4,

d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě]5,


1 Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení
2 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj.

průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní

službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit

příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním

pohovoru.

3 Žadatel, který není státním občanem České republiky, musí zkouškou u osoby, která jako plnoprávný člen Asociace

jazykových zkušebních institucí v Evropě uskutečňuje touto asociací certifikovanou zkoušku z českého jazyka jako cizího

jazyka, prokázat znalost českého jazyka; to neplatí, doloží-li, že absolvoval alespoň po dobu 3 školních roků základní,

střední nebo vysokou školu, na kterých byl vyučovacím jazykem český jazyk. Splnění tohoto předpokladu se dokládá

příslušnou listinou.

4 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným

prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.

5 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku

trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence

Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě



e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e)

zákona o státní službě], tj. tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem

v bakalářském nebo magisterském studijním programu6,

f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě]7.

6. Další povinné přílohy

a) strukturovaný profesní životopis8,

b) motivační dopis.

7. Údaje o pohovoru

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

Služební úřad podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rozhodovacích pozicích. Z tohoto
důvodu vítáme zájem žadatelek i žadatelů.

JUDr. Ing. Petr Bejček

ředitel České inspekce životního prostředí





poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je

uveden ve formuláři žádosti.

Není-li žadatel státním občanem České republiky, je povinen doložit bezúhonnost obdobným dokladem o bezúhonnosti.

Podle § 26 odst. 1 zákona o státní službě jde o doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší

než 3 měsíce, osvědčující bezúhonnost, vydaný státem, jehož je žadatel státním občanem, jakož i státy, v nichž žadatel

pobýval v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců (dále jen „domovský stát“), a doložený úředním

překladem do českého jazyka; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost písemným čestným

prohlášením.

6 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj.

originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (výučního listu / maturitního vysvědčení /

vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné

prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti;

uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.

7 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které

je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě

služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických

lékařských službách.

8 V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa,

jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.



Poučení služebního úřadu
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:

V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou

adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud

žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou

schránku, bude jeho žádost vyřazena. Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení

na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová

zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se

datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i

další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem.

V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy

byl odeslán. V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové

schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané

písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je

písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona

o státní službě:

Výběrová komise může provést s žadatelem pohovor v náhradním termínu v případě řádné

omluvy žadatele z účasti na pohovoru, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu

nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.


Kontaktní osoba pro personální dotazy:
Bc. Eliška Kyselová, tel.: 731 405 037, e-mail: eliska.kyselova@cizp.cz


5

$ads={2}


 

.

$ads={1}

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال