OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo
11212 odborný rada oddělení personálního ředitelství
České inspekce životního prostředí
Č.j.: ČIŽP/RDT/2023/3474
V Praze dne 22. srpna 2023
1. Údaje o služebním místě
Ředitel České inspekce životního prostředí jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1
písm. f) ve spojení s § 14 odst. 4 zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo
11212 odborný rada v České inspekci životního prostředí v oddělení personálním
ředitelství České inspekce životního prostředí, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby
63 - Organizační věci státní služby a správa služebních vztahů státních zaměstnanců
18 - Pracovněprávní vztahy
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- Podílí se na zpracování analýzy stavu personálního obsazení organizace a koncepce
rozvoje České inspekce životního prostředí v personální oblasti;
- vypracovává pracovněprávní úkony/dokumenty v souladu s právními normami a interními
právními předpisy;
- provozuje personální systém OKbase a provádí v něm zavádění, změny a kontrolu údajů;
- vede personální evidence zaměstnanců v pracovním, služebním poměru, DPČ, DPP;
- metodicky řídí personální práci v oblasti nástupů, změn a výstupů;
- zpracovává a aktualizuje pracovněprávní dokumentaci při vzniku, změnách a ukončení
pracovního/služebního poměru;
- připravuje a kompletuje pracovněprávní a zaměstnaneckou dokumentaci (vede osobní
složky zaměstnanců);
- zabezpečuje poskytování jednotlivých složek platu skupinám nebo jednotlivým
zaměstnancům podle právních předpisů;
- podílí se na přípravě a zpracování charakteristik míst a za tím účelem provádí analýzu
funkčního místa;
- zabezpečuje poradenskou činnost pro vedoucí zaměstnance v oblasti zpracování
charakteristik míst a správnosti zařazování zaměstnanců do platových tříd podle katalogu
prací;
- poskytuje právní poradenství v oblasti pracovně právních a služebních vztahů.
- zajišťuje a kontroluje dodržování pracovněprávních předpisů a předpisů z oblasti
zaměstnanosti, sociálního zabezpečení apod.;
- zabezpečuje vydání zaměstnaneckých průkazů a vede jejich evidenci;
- podle pokynu vedoucího zaměstnance plní další úkoly, které nejsou uvedeny v popisu
charakteristiky služebního místa, ale odpovídají sjednanému druhu práce a platovému
zařazení;
- plnění úkolů souvisejících s výše uvedeným obsahem náplně činnosti přikázaných
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 12 platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 27 650 Kč do 40 740 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího
zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních
zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 2 037 Kč do 6 111 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování
dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho
znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního
hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky
odpovídající 50 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je
zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu, a u tzv. vynikajících,
všeobecně uznávaných odborníků do částky odpovídající 100 %.
2.3 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo
který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního
zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo
významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu,
jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou
odměnu.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 16. říjen 2023.
Délka stanové týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra
https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-
text.aspx.
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti1 o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo
žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 14. září 2023, tj.
v této lhůtě:
doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb
na adresu služebního úřadu Česká inspekce životního prostředí, Na Břehu 267/1a,
190 00 Praha 9,
podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese,
podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem
na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@cizp.cz nebo
podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu
zr5efbb.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být
označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo 11212 odborný
rada oddělení personálního ředitelství České inspekce životního prostředí (K46)“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu,
na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu
datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Z výběrového řízení bude vyřazena žádost, která bude doručena po stanovené lhůtě.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní
službě může zúčastnit žadatel, který:
a) je státním občanem České republiky2, občanem jiného členského státu Evropské unie
nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském
prostoru3 [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě],
b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě],
c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě]4,
d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě]5,
1 Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení
2 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj.
průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní
službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit
příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním
pohovoru.
3 Žadatel, který není státním občanem České republiky, musí zkouškou u osoby, která jako plnoprávný člen Asociace
jazykových zkušebních institucí v Evropě uskutečňuje touto asociací certifikovanou zkoušku z českého jazyka jako cizího
jazyka, prokázat znalost českého jazyka; to neplatí, doloží-li, že absolvoval alespoň po dobu 3 školních roků základní,
střední nebo vysokou školu, na kterých byl vyučovacím jazykem český jazyk. Splnění tohoto předpokladu se dokládá
příslušnou listinou.
4 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným
prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
5 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku
trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence
Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e)
zákona o státní službě], tj. tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem
v bakalářském nebo magisterském studijním programu6,
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě]7.
6. Další povinné přílohy
a) strukturovaný profesní životopis8,
b) motivační dopis.
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
Služební úřad podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rozhodovacích pozicích. Z tohoto
důvodu vítáme zájem žadatelek i žadatelů.
JUDr. Ing. Petr Bejček
ředitel České inspekce životního prostředí
poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je
uveden ve formuláři žádosti.
Není-li žadatel státním občanem České republiky, je povinen doložit bezúhonnost obdobným dokladem o bezúhonnosti.
Podle § 26 odst. 1 zákona o státní službě jde o doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší
než 3 měsíce, osvědčující bezúhonnost, vydaný státem, jehož je žadatel státním občanem, jakož i státy, v nichž žadatel
pobýval v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců (dále jen „domovský stát“), a doložený úředním
překladem do českého jazyka; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost písemným čestným
prohlášením.
6 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj.
originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (výučního listu / maturitního vysvědčení /
vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné
prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti;
uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
7 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které
je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě
služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických
lékařských službách.
8 V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa,
jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
Poučení služebního úřadu
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou
adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud
žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou
schránku, bude jeho žádost vyřazena. Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení
na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová
zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se
datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i
další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem.
V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy
byl odeslán. V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové
schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané
písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je
písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona
o státní službě:
Výběrová komise může provést s žadatelem pohovor v náhradním termínu v případě řádné
omluvy žadatele z účasti na pohovoru, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu
nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
Kontaktní osoba pro personální dotazy:
Bc. Eliška Kyselová, tel.: 731 405 037, e-mail: eliska.kyselova@cizp.cz
5
$ads={1}